1 na 3
pracowników przyznaje, że czuje się odłączony od pracodawcy z powodu zdalnej pracy.
Zgodnie z nowym badaniem przeprowadzonym przez SD Worx, 58% europejskich firm przyznaje, że wciąż ma przed sobą długą drogę do zaoferowania pracownikom doskonałego doświadczenia cyfrowego. Wielu uważa, że nie ma powodów do pośpiechu. Jak się jednak okazuje, powolna cyfryzacja lub jej brak wiąże się z wieloma ukrytymi kosztami. Oto siedem z nich.
Przez lata budowanie silnego cyfrowego miejsca pracy było trudnym zadaniem. Winę za to ponosiły niedojrzałe technologie, zagmatwane standardy IT, złożona integracja i brak prostych narzędzi programowych. Bez doktoratu z zarządzania IT lub dużego kapitału cyfryzacja była prawie zawsze syzyfową pracą.
Na szczęście tak już nie jest. Wielu partnerów technologicznych dostarcza obecnie technologie HR, które są łatwe do zrozumienia, bardzo przystępne cenowo i oferują korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: firmie, działowi HR i pracownikom. Jest jednak jeszcze jeden ważny powód, dla którego warto postawić na cyfryzację wcześniej niż później – ukryte koszty jej zaniechania. Utrzymanie wszystkiego „po staremu” kosztuje więcej niż myślisz.
Zarządzanie transakcyjnymi zadaniami HR, takimi jak naliczanie płac, podstawowy HR oraz czas i obecność, jest często złożone i czasochłonne. Podczas gdy Ty poświęcasz całą swoją energię na dopracowanie każdego szczegółu, zostawiasz bardziej wartościowe zadania (np. reorganizację programu L&D) na „kiedy będziemy mieć czas”. Cóż, dzięki technologiom automatyzacji możesz zyskać czas dla siebie. Czas, który możesz wykorzystać, aby naprawdę wyróżnić markę swojego pracodawcy i poświęcić swoim (przyszłym) pracownikom więcej uwagi. Nic dziwnego, że osiągnięcie doskonałości operacyjnej jest pierwszym etapem każdej podróży ku cyfryzacji
Twoi pracownicy, zwłaszcza młodsze pokolenia, uzależnili się w codziennym życiu od przyjaznych dla użytkownika aplikacji, takich jak Netflix, Spotify i TikTok. Jeśli nie zaoferujesz tego samego doświadczenia na poziomie konsumenckim w swoim cyfrowym HR, prawdopodobnie ich zniechęcisz. Jakość optymalizacji użyteczności narzędzi cyfrowych, od intuicyjnych interfejsów po przyjazność dla urządzeń mobilnych, może sprawić, że Twoja podróż do cyfryzacji HR zakończy się sukcesem lub porażką. Jest to również drugi etap w budowaniu silnego cyfrowego miejsca pracy.
pracowników przyznaje, że czuje się odłączony od pracodawcy z powodu zdalnej pracy.
Zgodność z przepisami podatkowymi, dotyczącymi zatrudnienia i prywatności znajduje się na szczycie listy priorytetów każdego zespołu HR. Pojedynczy błąd może skutkować wysokimi grzywnami, kosztami korekt i nadszarpniętą marką pracodawcy. Najtrudniejsze jest to, że przepisy zmieniają się cały czas i różnią się w zależności od kraju, a czasem nawet regionu. Dlaczego nie zaoszczędzić sobie stresu związanego z zarządzaniem zgodnością, polegając na technologii HR z automatycznymi aktualizacjami?
W czasach niepewności gospodarczej i niedoboru pracowników, wspieranie wzrostu, zaangażowania i produktywności w miejscu pracy powinno być oczywiste. Odpowiednie narzędzia cyfrowe mogą w tym pomóc. Pomyśl o programach uczenia się i rozwoju (L&D), aplikacjach do mapowania dobrego samopoczucia i umiejętności, platformach współpracy, narzędziach onboardingowych, oprogramowaniu do słuchania pracowników itp. Umożliwiają one pracownikom stanie się najlepszą wersją samych siebie, co prowadzi do zwiększenia wydajności, a tym samym przychodów. Aspekt ten jest również znany jako trzeci etap podróży ku cyfryzacji.
Twój dział HR przechowuje duże ilości poufnych informacji – poufne dane o organizacji bądź dane osobowe pracowników. Kontrolowanie dostępu do tych informacji za pomocą systemu ręcznego jest praktycznie niemożliwe. Owszem, cyfryzacja otwiera drzwi do potencjalnych kwestii cyberbezpieczeństwa, ale jeśli mądrze wybierzesz dostawcę technologii HR, będziesz mógł skorzystać z wbudowanych środków ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych. Nie będziesz już musiał martwić się o utratę strategicznych informacji lub surowe kary.
Otwarta komunikacja jest podstawą każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Tym bardziej, gdy zarządzasz pracownikami hybrydowymi. Dlaczego? Najbardziej zaangażowani pracownicy to często ci, którzy mają jasny pogląd na kierunek rozwoju organizacji. Są na bieżąco i mają silne poczucie przynależności. W przeciwnym razie istnieje większe prawdopodobieństwo, że przejdą do innego pracodawcy, co wiąże się ze znacznymi kosztami. Jedno jest pewne – dzięki cyfrowemu ekosystemowi HR możesz dotrzeć do całego zespołu w ciągu kilku sekund, gdziekolwiek się znajdują.
Stworzenie połączonego ekosystemu cyfrowego – ostatniego etapu na drodze do cyfryzacji – może zaoszczędzić wiele dni ręcznej pracy związanej z gromadzeniem, czyszczeniem i agregowaniem danych. Koniec z uciążliwymi arkuszami kalkulacyjnymi i skomplikowanymi formułami – zastąp je pojedynczym zestawem dokładnych danych do pracy. Co więcej, wiele zintegrowanych systemów ma wbudowane narzędzia do raportowania i analizy, co zwiększa możliwości analizy biznesowej oferowanej przez zespół HR. Dzięki temu otrzymujemy mądrzejsze, bardziej oparte na danych decyzje, między innymi w celu optymalizacji wykorzystania budżetu.
pracowników uważa, że praca z najnowszymi aplikacjami cyfrowymi jest ważna.
Sukces zależy od umiejętności pogodzenia interesów pracowników, firmy i działu HR.