Dzięki raportom branżowym łatwiej wytypujesz pożądane benefity i skreślisz mało popularne opcje, ale pamiętaj, że potrzeby pracowników w Twojej firmie mogą odbiegać od uniwersalnych statystyk.
Według ostatniego raportu „Stan Analityki HR w Polsce” 23% organizacji nie zbiera opinii pracowników o świadczeniach pozapłacowych. To błąd! Jeśli zależy Ci na trafnym wyborze benefitów pracowniczych, wysłuchaj głosów osób zatrudnionych w rozmowach 1:1 czy ankietach online. Finalna oferta powinna zaspokajać oczekiwania różnych grup – rodziców przedszkolaków, zwierzolubów czy sportowców amatorów.
Pamiętaj, aby regularnie monitorować, ile osób i jak często wykorzystuje benefity. Wskaźniki HR umożliwiają ocenę, czy benefit wpływa pozytywnie na pracowników, czy stanowi tylko zbędny koszt dla pracodawcy. Systematyczne badania, np. co kwartał, warto uzupełniać dodatkowymi badaniami przed zmianą oferty. Jak podkreśla we wspomnianym raporcie Katarzyna Turska, Dyrektorka HR w Pluxee Polska, konsumpcji świadczeń musi towarzyszyć spełnianie celów kadrowych i biznesowych, np. obniżenie rotacji pracowników.