Sytuacja w organizacji przed wdrożeniem systemu SAP HR:
- Papierowe wnioski urlopowe (duże obciążenie administracyjne HR, dane nieaktualne w momencie wystawienia wniosku)
- Duża liczba telefonów pracowników do HR z pytaniami
o pasek płacowy, bilans urlopowy itd. - Kilkugodzinne naliczanie listy płac
- Brak samoobsługi menedżerskiej – brak dostępu do danych podwładnych pracowników
- System HR niezintegrowany z pozostałymi systemami Spółki
- Konieczność samodzielnego monitorowania i inicjowania zmian w systemie wynikających z aktualizacji przepisów
Oczekiwane korzyści:
- Elektroniczne wnioski urlopowe w samoobsłudze
i automatyczna kalkulacja bilansu i aktualizacja harmonogramów - Dane pracowników dostępne w samoobsłudze
- Lista płac przeliczana w kilka minut
- Dostęp do danych pracowników (zatrudnienie, harmonogram, obecności itp.)
- System HR jako główne źródło danych o pracownikach, zatrudnieniach, zwolnieniach, strukturze i uprawnieniach do innych systemów
- Zapewnienie pełnej zgodności systemu i procesów
z przepisami
Dlaczego firma Balton zdecydowała się wybrać SAP Success Factors w modelu PMC (Partner Managed Cloud)?
- Jeden system SAP HR i jeden dostawca realizujący wszystkie cele projektu
- Czerpanie najlepszych doświadczeń, dzięki skali wszystkich wdrożeń SAP SF
- Samoobsługa pracownicza i menedżerska dostępna z dowolnego urządzenia
- Duże możliwości integracji z innymi systemami Spółki
- Gotowe do użycia produkty specyficzne dla polskich wymagań prawnych (czas pracy, ZUS, eZLA, PFRON)
- Bardzo łatwe fazowanie wdrożenia poszczególnych modułów
- Wdrożenie nie wymagające dużego zaangażowania ze strony wewnętrznego zespołu IT
W efekcie wdrożenia menedżerowie Balton mają sprawny dostęp do kluczowych informacji i danych organizacyjnych, co wspomaga podejmowanie efektywniejszych decyzji biznesowych. System wspiera także wykorzystanie danych w procesach zarządczych mających na celu optymalizację obszaru HR, czy też payroll.
Wartością dodaną jest również uwolnienie czasu zespołu kadrowo-płacowego od zadań administracyjnych na rzecz procesów związanych z realizacją strategii rozwoju całej organizacji. Dzięki automatyzacji i digitalizacji skrócono oraz obniżono koszt procesów zarządzania czasem pracy, kalkulacji wynagrodzeń i księgowania kosztów osobowych.