1. Home>
  2. O nas>
  3. Informacje Prasowe>

Protime, spółka zależna SD Worx, nabywa technologię AI i poszerza możliwości planowania czasu pracy pracowników

Protime, spółka zależna SD Worx, nabywa technologię SI i poszerza możliwości planowania czasu pracy pracowników
Od lewej do prawej: Sven Hänchen (M&A Director SD Worx), Eduard Rameder (co-founder of Sheepblue), Gille Sebrechts (CEO Protime), Reinhard Falschlehner (co-founder of Sheepblue).

Protime, belgijski lider rynku rejestracji i planowania czasu pracy, przejął Sheepblue, oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie do tworzenia harmonogramów pracy. Autorem rozwiązania jest założony w 2018 r. w Wiedniu start-up o tej samej nazwie. Oprogramowanie przeznaczone jest dla branż zatrudniających pracowników w systemie zmianowym, np. w produkcji lub logistyce, w których precyzyjne planowanie jest kluczowe. 

Protime, który już teraz dostarcza oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie do planowania czasu pracy dostosowane do branży detalicznej i hotelarskiej, wraz z przejęciem poszerza swoje możliwości i wprowadza zautomatyzowany system do tworzenia harmonogramów i planowania czasu pracy dla swoich klientów portfelowych reprezentujących wszystkie rodzaje branż.

Protime jest firmą referencyjną w zakresie rejestracji czasu pracy w Belgii i Holandii i zamierza stać się nią we wszystkich 26 krajach, w których działa jej spółka macierzysta – SD Worx – wiodący europejski dostawca rozwiązań HR. Pełne wykorzystanie potencjału systemu Protime będzie możliwe dzięki zaplanowanej na nadchodzące miesiące pełnej integracji oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji z rozwiązaniem do zarządzania pracownikami. Produkt uwzględnia uwarunkowania prawne, czas pracy i wymagania kadrowe, strategie optymalizacyjne i preferencje pracowników. Zawiera funkcje umożliwiające definiowanie konkretnych umiejętności wymaganych do planowania czasu pracy, wymiany zmian między współpracownikami, planowania zasobów z dokładnością co do minuty i wiele więcej.

Sheepblue to coś więcej niż tylko automatyzacja. To budowanie bardziej inteligentnego i zorientowanego na człowieka podejścia do planowania czasu pracy – mówi Eduard Rameder, dyrektor zarządzający i CTO w Sheepblue. – Umożliwiamy firmom optymalizację ich zasobów przy jednoczesnym wspieraniu pozytywnego środowiska pracy dla ich pracowników. Cieszymy się, że możemy połączyć siły z firmą Protime, której wartości i pozytywne środowisko pracy doskonale pokrywają się z naszymi. To przejście zapewnia nam ciągłość biznesową, a naszym klientom jeszcze większy sukces. Jesteśmy wdzięczni za ich zaufanie i nie możemy się doczekać przyszłych działań.

Firma Protime zintegruje narzędzie AI ze swoim obecnym systemem do zarządzania pracownikami 
i udostępni je w nadchodzących miesiącach dla ponad 5 000 klientów. 

Większe zaangażowanie i lepsza równowaga między życiem zawodowym a prywatnym

Widzimy duży potencjał na rynku oprogramowania do zarządzania pracownikami, którego roczny wzrost w Europie szacuje się na około 10 proc. Dzięki temu przejęciu jeszcze bardziej poszerzamy możliwości w zakresie planowania czasu pracy. Coraz więcej firm potrzebuje zintegrowanego pakietu do zarządzania ludźmi, w tym planowania zatrudnienia. Pozwala im to na dokładniejsze prognozowanie i pomaga ograniczyć nadmierne zatrudnienie, nadgodziny i błędy w planowaniu, co przekłada się na niższe koszty. Firmy mogą zaoszczędzić wiele godzin pracy dzięki zautomatyzowanemu planowaniu 
– mówi Gille Sebrechts, CEO Protime.

Zintegrowane planowanie i tworzenie harmonogramów czasu pracy automatyzuje powtarzalne zadania i zapewnia płynne procesy w ramach różnych funkcji zarządzania pracownikami, co przekłada się na większą wydajność managerów. Dodatkowo, dokładne i sprawiedliwe planowanie prowadzi do większego zaangażowania pracowników i poprawia równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ponieważ osoby zatrudnione cenią sobie przejrzystość, przewidywalność i elastyczność harmonogramów pracy.

Aby zapewnić obecnym i nowym klientom płynną obsługę produktu i ciągły rozwój, w firmie powstanie nowy zespół ds. funkcji. Skoncentruje się on na rozbudowie produktu o nowe funkcje dostosowane do przyszłych celów.

 

O Protime 

Założona w 1995 roku firma Protime jest liderem na rynku rejestracji czasu pracy, planowania zatrudnienia i kontroli dostępu. Dzięki ciągłej koncentracji na innowacjach, firma dostarcza rozwiązania do zarządzania pracownikami szerokiemu gronu klientów i wielu sektorom. Firma Protime zainstalowała w Europie ponad 5 000 systemów rejestrujących czas pracy i obsługuje prawie 4 700 klientów na starym kontynencie. Protime zdobywało tytuł Najlepszego Miejsca Pracy (Great Place to Work) przez 10 lat z rzędu i dąży do tego, aby być „jedynym pracodawcą w życiu”. Organizacja zatrudnia około 500 „Protimerów” i w 2023 roku osiągnęła obrót w wysokości 54,6 mln EUR.

O Sheepblue

Założona w 2018 roku w Wiedniu, firma Sheepblue to pionierskie, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie do sporządzania grafiku zmian, które pomaga firmom każdej wielkości zautomatyzować planowanie czasu pracy pracowników, usprawniać operacje i zwiększać zadowolenie zatrudnionych osób. Dzięki dużemu naciskowi na inteligentną automatyzację, zgodność z przepisami prawa i łatwość obsługi, Sheepblue rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy zarządzają swoimi najcenniejszymi zasobami – ludźmi.

    O firmie SD Worx

    SD Worx jest przekonany, że sukces zaczyna się od ludzi. Dobrze rozwijająca się firma nie tylko buduje potencjał pracowników, ale także przyczynia się do rozwoju społeczeństwa. Wspólnie ze swoimi klientami SD Worx tworzy skuteczny HR, który przynosi korzyści w pracy, życiu i społeczeństwie. 

    Jako zaufany, wiodący europejski partner w zakresie rozwiązań kadrowo-płacowych dla wszystkich organizacji i pracowników, SD Worx dostarcza oprogramowanie, usługi i wiedzę specjalistyczną w zakresie płac i wynagrodzeń, zarządzania kapitałem ludzkim i zarządzania pracownikami. SD Worx ma głębokie korzenie w całej Europie i od ośmiu dekad jest liderem wraz ze swoimi klientami, dużymi i małymi pracodawcami, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników, które stanowi podstawę ich sukcesu. 

    Około 95 000 małych i dużych organizacji w całej Europie zaufało SD Worx. Blisko 10 000 współpracowników działa w 27 krajach. SD Worx oblicza wynagrodzenia około 6 milionów pracowników i plasuje się w pierwszej piątce na świecie. W 2024 r. firma osiągnęła przychody w wysokości 1,180 mld EUR.  

    Więcej informacji na www.sdworx.pl/pl-pl Śledź nas na Linkedin i Facebook 

    Kontakt dla mediów

    Katarzyna Ginszt-Bilczuk
    Katarzyna Ginszt-Bilczuk Head of Marketing & PR