Grupa Veolia w Polsce, która od ponad 25 lat projektuje i wdraża użyteczne, praktyczne rozwiązania w zakresie zarządzania energią, odpadami i wodą we współpracy z SD Worx SAP Solutions Poland, zmienia sposób zarządzania procesami w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w firmie.
Wdrożenie obejmowało rozwiązanie SAP HCM S/4HANA Private Cloud, SuccessFactors Employee Central i SuccessFactors Learning, do samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej, administrację personalną oraz czasu pracy, płac, budżetowania oraz implementację szeregu rozwiązań autorskich SD Worx rozszerzających standardowe funkcjonalności SAP.
– Naszym priorytetem było znalezienie rozwiązania, które zoptymalizuje procesy kadrowo-płacowe oraz zarządzanie czasem pracy we wszystkich jednostkach naszej grupy. Dążyliśmy do implementacji narzędzi dostępnych zarówno dla kadry zarządzającej, jak i wszystkich pracowników, umożliwiających uproszczenie i ujednolicenie procesów HR w firmie. Ze względu na złożoność naszej struktury operacyjnej, poszukiwaliśmy wiarygodnego i doświadczonego partnera. Po dokładnej analizie rynku zdecydowaliśmy się na współpracę z SD Worx SAP Solutions Poland, które spełniło nasze wysokie wymagania – mówi Aneta Przybysz, dyrektor HR Grupy Veolia w Polsce.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wdrożenia wyznaczyliśmy jego cele strategiczne. Obejmowały one całkowitą cyfryzację i ustandaryzowanie procesów HR we wszystkich spółkach. W skład tego procesu wchodziło ustandaryzowanie składników płacowych oraz systemu przyznawania premii i nagród, ujednolicenie systemów czasu pracy, obsługi ZFŚS i benefitów, a także optymalizacja procesów związanych z medycyną pracy oraz planowaniem i budżetowaniem kosztów pracy. Zależało nam również na standaryzacji słownika stanowisk – mówi Gabriela Wróbel, dyrektor Departamentu Wynagrodzeń i Świadczeń Pracowniczych w Veolii Energia Polska.
Kolejnymi etapami projektu były: integracja danych oraz informacji HR w oparciu o system SAP HR, efektywne wykorzystanie danych pracowniczych dla optymalizacji procesów podejmowania decyzji, automatyzacja obiegu dokumentów oraz wdrożenie samoobsługi pracowników i menedżerów.