Spójność pomimo granic
Accor, największa sieć hoteli na świecie, zatrudnia ponad 300 000 pracowników. Grupa niedawno
wybrała dla Europy i Afryki Północnej system Protime, należący do SD Worx Time. – „Umożliwia to naszym, rozproszonym na całym świecie zespołom, bardziej płynną współpracę.”
Accor pochodzi z Francji, ale w ciągu ostatnich dziesięcioleci stał się międzynarodową firmą z prawie 5500 różnymi hotelami w 110 krajach. Łącznie dysponują one 805 000 pokojami. W przyszłości powstanie prawie 1300 kolejnych hoteli, czyli 217 000 dodatkowych pokoi. Hotele nie są własnością firmy Accor, natomiast są przez nią zarządzane lub oddane we franczyzę (na podstawie umowy o zarządzaniu lub franczyzie), a zatem Accor zarządza hotelami w ramach jednego z tych dwóch partnerstw umownych.
Grupa posiada ponad 40 różnych marek i dzieli je na różne segmenty. Oferta luksusowa obejmuje takie marki jak Orient Express, Raffles i Sofitel. W segmencie premium znajdują się między innymi Grand Mercure i Pullman, w segmencie średnim Mercure i Novotel, a w segmencie ekonomicznym głównie tańsze sieci Ibis i hotel F1. Accor zatrudnia ponad 300 000 pracowników na całym świecie. „Tylu pracowników wymaga dobrej organizacji” – mówi Emilien Felix, kierownik projektu ds. zaangażowania talentów i kultury oraz usług cyfrowych w Europie i Afryce Północnej.
– „Mimo to, arkusze Excel były często używane do rejestrowania czasu pracy i obecności. Tylko jeden kraj, spośród tych, w których jesteśmy obecni, korzystał z cyfrowego rozwiązania. Nie zaspakajało ono jednak w pełni naszych potrzeb.”
– „Duży międzynarodowy gracz, taki jak Accor, nie ma innego wyboru, jak ustandaryzować pewne procesy. Dlatego potrzebowaliśmy nadrzędnego rozwiązania HR, które mogłoby być używane w całym regionie, ponad granicami państw. Poszukiwaliśmy więc narzędzia, które można by wdrożyć na szeroką skalę. Nie tylko ze względu na globalny zasięg, ale także dlatego, że nasze zespoły są dziś często rozproszone po całym świecie.”